شبکه آموزش پایگاه - آموزش ریاضی هفتم دوره اول متوسطه
فصل چهار کتاب (هندسه و استدلال)
توضیح:
ذیلاً جداول فصل چهار کتاب ریاضی هفتم را مشاهده می فرمایید؛ از کاربران عزیز خواهشمندیم ابتدا بخش های رایگان را دانلود و بررسی فرمایید و در صورتی که از روش ارائه درس ها رضایت داشتید، در صورت تمایل سایر جلسات را خریداری فرمایید.
ضمنا فایل تمام جلسات با فرمت mp4 است و قابلیت استفاده در رایانه، تلفن همراه و تلوزیون را دارد.
موفق باشید.
23 آذر 1397
فصل چهارم
هندسه و استدلال (جلسات 47 تا 50)
مشاهده پیش نمایش جلسه |
موضوع جلسه |
مدت تقریبی آموزش |
پیش نمایش |
جلسه 47
رایگان |
- مروری کوتاه بر مطالب فصل چهارم با استفاده از مطالب کتاب های ریاضی دوره ابتدایی
- سه قرارداد درباره روش نشان دادنِ نقطه، امتدادِ نیم خط، امتدادِ خط و طول پاره خط
|
24 دقیقه |
|
جلسه 48
رایگان |
- بررسی فعالیت صفحه 42
- بررسی خاصیت اصلی مثلث (نامساوی مثلث) در فعالیت 4 با استفاده از نرم افزار جئوجبرا
|
32 دقیقه |
|
جلسه 49
رایگان |
- بررسی کار درکلاس و فعالیتِ صفحه 43
- توضیح یک مساله جالب هندسه (مربوط به محیط و قطرِ یک چهارضلعی) با استفاده از نرم افزار جئوجبرا
- «دُرست نویسی استدلال ها» و بررسی یکی از اِشکالاتِ کتاب درباره نوشتن استدلال
|
45 دقیقه |
|
جلسه 50
رایگان |
- بررسی کار درکلاس و تمرین صفحه 44
- استفاده از نرم افزار جئوجبرا برای تحلیل بعضی از تمرین های صفحه 44
|
37 دقیقه |
|
دانلود رایگان جلسات 47 تا 50
کاربر گرامی تمام آموزشهای پایگاه - به ویژه جلسات رایگان 47 تا 50 - از طریق نرمافزار «معلم ریاضی» در اختیار شماست؛ این نرم افزار در دو نسخه اندروید و ویندوز طراحی شده است که میتوانید آن را از دو صفحه زیر دریافت فرمایید:
دریافت نسخه ویندوز نرمافزار معلم ریاضی
دریافت نسخه اندروید نرمافزار معلم ریاضی
فصل چهارم
هندسه و استدلال (جلسات 51 تا 59)
مشاهده پیش نمایش جلسه |
موضوع جلسه |
مدت تقریبی آموزش |
پیش نمایش |
جلسه 51 |
- دو مسأله برای تمرینِ بیشترِ «هندسه و استدلال» (با موضوعِ روابط بین پاره خطها)
- نامگذاری زاویهها و روابط بین آن ها (بررسی مفصلِ فعالیت صفحه 45)
- چرا دو زاویه متقابل به رأس با هم برابرند؟ (با استدلال جبری)
|
44 دقیقه |
|
جلسه 52 |
- دو مسأله برای تمرینِ بیشترِ «هندسه و استدلال» (با موضوعِ روابط بین زاویهها)
- کار درکلاس صفحه 45 (مروری بر زاویه های متمم و زاویه های مکمل)
- بررسی فعالیت 1 صفحه 46 با استفاده از نرمافزار جئوجبرا ( چرا مجموع زاویههای مثلث 180 درجه است؟)، مروری بر مطالب کتاب پنجم ابتدایی.
|
35 دقیقه |
|
جلسه 53 |
- فعالیت صفحه 46
- چرا یک مثلث نمیتواند دو زاویه راست داشته باشد؟ (نرمافزار جئوجبرا)
- خاصیت مهمی از مثلث متساویالاضلاع (فعالیت 2 صفحه 46)
- بررسی تمرین صفحه 47
|
29 دقیقه |
|
جلسه 54 |
- دو مسأله برای تمرینِ بیشترِ «هندسه و استدلال» (با موضوعِ روابط بین زاویهها)
- فعالیت اول صفحه 48 (مفهوم انتقال و تقارن با استفاده از نرمافزار جئوجبرا)
- کار در کلاسِ صفحه 48 و بررسی ویژگیهای انتقال و تقارن
|
29 دقیقه |
|
جلسه 55 |
- فعالیت دوم صفحه 48 (مفهوم دوران 90 و180 درجه با استفاده از نرمافزار جئوجبرا)
- بررسی و تحلیل تمرین صفحه 49 با استفاده از نرمافزار جئوجبرا
|
35 دقیقه |
|
جلسه 56 |
- تعریف شکلهای همنهشت
- بررسی مفصل فعالیت صفحه 51 (با استفاده از نرمافزار جئوجبرا)
- کاردرکلاس صفحه 51
|
35 دقیقه |
|
جلسه 57 |
- بررسی مفصل فعالیت صفحه 52 (کاشیکاری)
- بررسی تمرین صفحه 52
|
34 دقیقه |
|
جلسه 58 |
- حل و بررسی 7 مسأله از مسائل خارج از کتاب با موضوعات زیر:
روابط بین اندازه پارهخطها، روابط بین اندازه زاویهها، معرفی زاویه خارجی یک مثلث و نکتهای مهم پیرامون آن، دو مسأله با موضوع همنهشتی چندضلعیها
- معرفی سایت رسمی نرمافزار جئوجبرا و نیز دو مقاله پیرامون کاشیکاری با جئوجبرا
|
65 دقیقه |
|
جلسه 59 |
- بررسی و حل 20 مسأله از نمونه سوالات امتحانی مربوط به فصل چهارم (هندسه و استدلال)
- معرفی لینک دانلود نمونه سوالات امتحانی (سایت رسمیِ وابسته به وزارت آموزش و پرورش)
|
38 دقیقه |
|
دانلود جلسات 51 تا 59
کاربر گرامی تمام آموزشهای پایگاه - به ویژه جلسات 51 تا 59 - از طریق نرمافزار «معلم ریاضی» در اختیار شماست؛ این نرم افزار در دو نسخه اندروید و ویندوز طراحی شده است که میتوانید آن را از دو صفحه زیر دریافت فرمایید:
دریافت نسخه ویندوز نرمافزار معلم ریاضی
دریافت نسخه اندروید نرمافزار معلم ریاضی
آخرین ویرایش صفحه: 22 شهریور 1398
نظرات و پیشنهادات شما درباره ی مطالب این صفحه، راه گشای ما است. ما را
از
آن محروم مفرمایید.
با تشکر
28 خرداد 1397